Ostatnio coraz częściej spotykana jest usługa przepakowywania towarów. Jest to czynność związana ze zmianą zniszczonego opakowania na nowe, przepakowania towarów z opakowań zbiorczych do pojedynczych lub zmiany opakowania w związku z dołączeniem do zestawu materiałów reklamowych. Przepakowywanie wiąże się też coraz częściej z usługą co packing.
Czym dokładnie jest przepakowywanie, a czym co packing?
Zatrudnianie w małych firmach dodatkowych osób, które zajmą się co packingiem czy przepakowywaniem czasami się po prostu nie opłaca. Dlatego coraz więcej powstaje firm oferujących usługę przepakowywania towarów. Z linii produkcyjnych towary zjeżdżają dzisiaj niejednokrotnie zapakowane w białe pudełka z nadrukowanym kodem. W sprzedaży detalicznej taka propozycja opakowań dla towarów nie jest ciekawa ani zbyt atrakcyjna. Dlatego usługa przepakowywania jest tylko formą przepakowania towarów, a usługa co packing jest dodatkowo formą przepakowania i zaprojektowania odpowiedniego opakowania dla danego towaru.
Kompleksowa usługa
Usługa zwana co -packing to kompleksowe działania podczas, których projektuje się opakowania, produkuje, a następne pakuje się w nie dany towar. Jest to usługa najczęściej wykonywana przez zewnętrzne firmy, którym jest dostarczany towar bezpośrednio od producenta lub dystrybutora. Dostarczany towar jest nieatrakcyjnie opakowany lub jest w zbiorczych opakowaniach. W firmie zajmującej się przepakowywaniem towar jest przelewany bądź przesypywany lub po prostu przepakowywany do indywidualnych i specjalnych opakowań. To tam produkt zyskuje nowy walor, który sprawi, że na rynku detalicznym będzie bardziej atrakcyjnym produktem.Czasami do takich opakowań dołączane są produkty promocyjne i w ten sposób tworzone są promocyjne opakowania. Towary na nowo opakowane, ometkowane lub ofoliowane przekazywane są do sklepów sieci internetowych, firm spożywczych, farmaceutycznych, odzieżowych czy kosmetycznych.
Jeszcze dodatkowe usługi
Najczęściej jest też tak, że firmy, które decydują się na prowadzenie usług przepakowywania towarów oferują jeszcze dodatkowo usługi logistyczne, magazynowania i transportowania gotowych już produktów do sieci sklepów.Usługi te bardziej przydatne są producentom czy dystrybutorom jako usługi outsorcingowe. Decydując się na taką współpracę nie ma potrzeby tworzenia nowego działu i zatrudniania dodatkowych pracowników. Współpraca z firmą zewnętrzną jest bardziej opłacalna.