Usługi outsourcingowe – konfekcjonowanie, co-packing i tworzenie opakowań

Opakowanie produktu jest tym, co rzuca się klientowi w oczy jako pierwsze i często decyduje o tym, czy kupi on produkt, czy też skieruje wzrok na inny, bardziej według niego atrakcyjny. Dlatego warto zadbać o swój produkt nie tylko wewnątrz, ale i na zewnątrz, kierując swoje kroki do profesjonalnych firm konfekcjonerskich, specjalizujących się w opakowaniach właśnie.

Tworzenie opakowań

Stworzenie opakowania dla produktu to nie tylko jego graficzny projekt, ale również dobór właściwych parametrów opakowania, jego wymiarów, sposobu zamykania i otwierania. Producenci żywności czy kosmetyków skupiać się powinni na dbaniu o jakość swojego wyrobu, opakowania pozostawiając firmom outsourcingowym. Firmy takie mają w swoich usługach tworzenie opakowań od projektu aż po druk, konfekcjonowanie produktów, czyli między innymi wkładanie ich w opakowania, dołączanie do nich etykiet, gadżetów, a także wiele innych.

Co-packing

Pod pojęciem co-packingu rozumie się przepakowywanie produktu z jednego opakowania do kilku mniejszych, tworząc z produktu zbiorczego produkt jednostkowy, lub na odwrót. Czasem w wyniku pewnych zdarzeń okazuje się, że w krótkim czasie należy przepakować wiele produktów ze zbiorczych opakowań do mniejszych. Zatrudnienie do tego zadania własnych pracowników produkcyjnych spowodowałoby przestój w ich dotychczasowych obowiązkach i wprowadziło chaos. Dlatego dużo lepszy rozwiązaniem jest zlecenie tego zadania firmie co-packingowej, która wykona to zlecenie w krótkim czasie w sposób profesjonalny. Takie rozwiązanie ma przede wszystkim ważny aspekt finansowy – nie trzeba tworzyć odrębnego stanowiska pracy na co-packing, kupowac maszyn i zatrudniać ludzi. Jest to szczególnie ważne dla mniejszych przedsiębiorców produkcyjnych, których po prostu na to nie stać. Coraz częściej jednak gigantyczne koncerny minimalizują koszty produkcji właśnie poprzez konfekcjonowanie czy tworzenie opakowań w firmach zewnętrznych. Te mogą pochwalić się ciągłością zleceń, a koncerny mogą jedynie nadzorować poprawność wykonania takiego zadania. Przepakowywanie produktów, foliowanie ich, dołączanie zabawek czy próbek jest zadaniem bardzo prostym, jednak na dużą skalę wymagającym sporych inwestycji, dlatego outsourcing w tym względzie ma bardzo duże znaczenie dla przedsiębiorcy, który rozumie, że aby zarabiać, trzeba pozwolić działać profesjonalistom.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *