Aktualnie reklama i promocja firmy musi się odbywać wielotorowo. Nie wystarczą już zwykłe formy marketingu, aby przyciągnąć i zachęcić klientów do skorzystania z usług danej firmy czy do zakupu konkretnych produktów. Przedsiębiorstwa ścigają się w wymyślaniu nowszych pomysłów na zdobycie potencjalnych klientów.
Czym jest nadruk sublimacyjny?
Jedną z form tego typu marketingu jest między innymi nadruk sublimacyjny, czyli drukowanie na materiale. Techniki barwienia i nadruk na materiale poprzez przenoszenie wzorów ze wzornika na przygotowany materiał jest znane od ponad stu lat.
Nadruk sublimacyjny również należy do takich technik, ale jest to metoda nowoczesna, która pojawiła się na rynku dzięki rozwojowi techniki. Nadruk na materiale jest bardzo popularny, ciągle udoskonalany a przez to coraz bardziej popularny.
Drukowanie na materiale – zalety
Najbardziej znane metody drukarskie to druk ploterowy czy sitodruk. Druk sublimacyjny jest od nich nowocześniejszy i według firm, zajmujących się tego typu nadrukami, ma same zalety.
Przede wszystkim chodzi tutaj o atrakcyjną cenę w porównaniu z tradycyjnym drukowaniem. Nadruk na materiale nie jest ograniczony tak jak w przypadku tradycyjnych maszyn.
Nadruk sublimacyjny można stosować na różnorodnych materiałach, nie tylko na papierze, jak przy klasycznych metodach drukowania. Dodatkowo takie nadruki są trwałe i odporne nawet na czynniki atmosferyczne.
Na czym drukować?
Drukowanie na materiale może być przeprowadzone na prawie dowolnym podłożu. Firmy wykorzystują nadruk sublimacyjny do reklam umieszczanych na trudnych produktach, takich jak flagi, namioty czy meble. Dzięki tej technice można umieszczać logo własnej firmy na prawie wszystkim.
Nadruk na materiale sprawdzi się świetnie na produktach typu torby lniane, ale również wszelkiego rodzaju odzież. Koszulki czy bluzy z logo firmy to nie tylko modny dodatek.Wielu przedsiębiorców prowadząc własną działalność, musi dbać o identyfikację i rozpoznawalność marki. Dlatego stosują na przykład nadrukowaną logo odzież, jako element standardowego stroju pracownika.
Nie zależnie od wyboru metody nadruku, drukowanie na materiale jest ciekawym rozwiązaniem dla firm. Porównując koszty reklam w mediach, warto rozważyć taką opcje promocji przedsiębiorstwa wśród potencjalnych klientów.