Dlaczego poprawne konfekcjonowanie przesyłek jest tak potrzebne w sektorze transportowym? Ma to na celu bezpieczeństwo przewożonych towarów oraz unikanie roszczeń, szkód i strat. Niektóre osoby starają się oszczędzać na opakowaniach, nie patrząc na duży obraz. Przygotowując opakowanie, bardzo ważne jest, aby wziąć pod uwagę rodzaj wysyłanego ładunku, a także jego tranzyt.
Jak ważne są etykiety i poprawny copacking?
Są bardzo ważne. Pracownicy stacji dokującej, lotniska lub przewoźnicy i spedytorzy nie wiedzą, z jakimi towarami się obchodzą podczas załadunku lub rozładunku. Jeśli masz ładunek, który wymaga innej obsługi, pamiętaj o umieszczeniu etykiet takich jak „pakowanie towaru górną stroną”, „zachowaj ostrożność”, „kruchy”, „nie układaj podwójnie”, aby wiedzieli, jak obsługiwać paletę z przewożonymi towarami. Bardzo ważne jest również, aby uzupełnić je ze wszystkich stron skrzyni lub palety, aby uzyskać lepszą widoczność.
Jak często przesyłki ulegają uszkodzeniu z powodu braku odpowiedniego opakowania?
Codziennie. W branży transportowej jest dużo załadunku i rozładunku. Podczas transportu ładunek jest ciągle przesuwany, ściskany i podskakuje na skutek zmian zewnętrznych. Nie wspominając o tym, że jest również narażony na zmiany wilgotności i temperatury.
Bardzo często zdarza nam się widzieć błędy pakowania, które spowodują zgłoszenie roszczenia. Z naszego doświadczenia wynika, że firmy transportowe i ubezpieczeniowe często odrzucają te roszczenia na podstawie niewłaściwego opakowania jako usprawiedliwienia.
Taka jest niestety rzeczywistość. Aby zmniejszyć prawdopodobieństwo konieczności złożenia reklamacji, upewnij się, że używasz odpowiedniego opakowania.
Na przykład przy wysyłce artykułów gospodarstwa domowego większość ludzi niechętnie wydaje zbyt dużo pieniędzy. Po prostu kupują pudełka i taśmy w lokalnym sklepie i robią własne opakowania, po czym oczekują, że otrzymają towary w idealnym stanie.
Potem doznają szoku, gdy otwierają pudła w miejscu przeznaczenia i widzą, że coś jest zepsute. Lekcja jest następująca: gdy nie zapakujesz prawidłowo ładunku, może pojawić się wiele problemów. W takim przypadku należy wyciągnąć wnioski i obwiniać tylko i wyłącznie stronę odpowiedzialną za pakowanie towaru.