Co packing – czy to jest to samo co konfekcjonowanie?

Pakowanie towarów to jedna z podstawowych kwestii, o którą zatroszczyć się muszą właściciele sklepów internetowych. Warto orientować się, jeśli chodzi o podstawowe pojęcia z tej dziedziny. Często można trafić na pojęcie copackingu i konfekcjonowania, niektórzy używają ich zamiennie. Co packing – czy to jest to samo, co konfekcjonowanie?

Konfekcjonowanie i copacking – definicje pojęć

Konfekcjonowanie to jedno z podstawowych pojęć z tematyki pakowania towarów. Jest to przygotowanie danych produktów do sprzedaży bądź do wysyłki. W skład konfekcjonowania wchodzą procesy porcjowania (wydzielania) produktów oraz pakowanie w zestawy. Czynności te mogą być wykonywane przez pracowników zewnętrznej firmy bądź przez maszyny. To jeden z kluczowych elementów sprzedaży.

Copacking to proces, którym zwykle zajmuje się zewnętrzna firma. Obejmuje pakowanie towarów od początku (projektowanie etykiet wysyłkowych), przez owijanie artykułów w folię, aż do przygotowania paczek do wysyłki. W skład tego procesu wchodzi również przepakowywanie produktów z wielkich, zbiorczych opakowań czy umieszczanie w paczkach ulotek, broszur reklamowych, a nawet projektowanie opakowań promocyjnych/sezonowych.

Copacking a konfekcjonowanie – czym to się różni?

Konfekcjonowanie i copacking to pojęcia, które się pokrywają. Zakres co packingu jest jednak nieco szerszy. Konfekcjonowanie jest usługą, która stanowi ostatni etap copackingu, czyli przygotowanie do wysyłki oraz sprzedaży. Copacking to działanie kompleksowe, które obejmuje wiele etapów – od początku drogi przesyłki (etykietowanie) aż do tego ostatniego kroku, jakim jest przygotowanie paczek do wysyłki do klientów (konfekcjonowanie).

Zarówno copacking, jak i konfekcjonowanie zleca się zazwyczaj zewnętrznej firmie, która ma do tego sprzęt i przeszkolonych pracowników. Firma może dokonać wyboru, czy chce, żeby jej paczki do klientów zostały całkowicie przygotowane przez firmę (copacking), czy tylko przygotowane do wysyłki i sprzedaży (konfekcjonowanie). Metody te pozwalają na zaoszczędzenie pieniędzy (brak konieczności inwestowania w pracowników, sprzęt, miejsce, niekiedy nawet magazyn), jak i czasu (który można przeznaczyć na inne działania związane z firmą).

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *