Zastosowanie akumulatorów nimh

Od pewnego czasu na rynku dostępne są specjalne urządzenia, które sprawdzają się lepiej niż tradycyjne baterie. Mowa o tzw. ogniwach niklowo-wodorkowych. W niniejszym tekście opiszemy, gdzie szczególnie znalazł zastosowanie taki akumulator nimh oraz jak jest zbudowany.

Co wiemy o akumulatorze nimh?

Zanim przejdziemy do samej budowy i zastosowanie owego zasilacza, najpierw warto wspomnieć o historii jego powstania. Zaczęto go produkować pod koniec lat 80. XX wieku, a dokładniej w roku 1989. Właśnie wtedy zaprezentowano pierwszy akumulator nimh. Była to nowsza wersja baterii o nazwie NiCD.

Przez 30 lat, dzięki bardzo profesjonalnej i rozwijanej technologii, tego typu akumulatory zyskały coraz większą popularność. Nie powinna ona jednak dziwić. Dzięki akumulatorom nimh, możemy bez żadnego problemu i dość szybko oraz często (nawet 1800 razy) ładować elektroniczne przedmioty codziennego użytku.

Akumulator nimh – zastosowanie

Zastosowanie takich zasilaczy jest niezwykle szerokie. Przede wszystkim służą do ładowania przyrządów, które charakteryzują się niskim poborem mocy. Mowa tutaj między innymi o różnych budzikach, pilotach czy zegarach ściennych. Świetnie sprawdzają się również jako bateria do szczoteczek elektrycznych oraz urządzeń medycznych.

Co więcej, powinniśmy zaopatrzyć się Akumulator nimh, jeżeli mamy dzieci. Okazuje się bowiem, że dzięki niemu naładujemy wszelkie, interaktywne zabawki. Poza tym pozwala on na dłuższą pracę licznych sprzętów, gdzie co jakiś czas konieczna jest wymiana zwykłych bateryjek. Niektóre osoby mogą być zaskoczone, gdy dowiedzą się, że z tego typu akumulatorów korzystają także znane firmy motoryzacyjne. Jednak należy uściślić, że chodzi o produkcję aut hybrydowych, które z powodu napędu elektrycznego, muszą być także wielokrotnie ładowane.

Budowa i odpowiednia obsługa

Jak sama nazwa bezpośrednio wskazuje, akumulator nimh działa, dzięki niklowej katodzie oraz dodatkowo anodzie, której funkcję pełni inny materiał. Zbudowany jest oczywiście z wytrzymałego stopu metalu. W konstrukcji nie brakuje poza niklem, także magnezu, kobaltu oraz manganu i kobaltu. Akumulator złożony jest z kilku ogniw, które są odpowiednio połączone.

Znając już ogólną budową tego akumulatora, warto jeszcze przejść do zasad jego użytkowania w przypadku poruszania się wspomnianym autem hybrydowym. Otóż należy pamiętać, aby taki zasilacz odłączyć od stojącego pojazdu elektrycznego, gdy udajemy się w podróż innym środkiem lokomocji. Jeżeli tego nie zrobimy, to stanie się on bezużyteczny – rozładuje się tak bardzo, że ulegnie uszkodzeniu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *